Släpp kossorna loss, det är vår!!!

I söndags var Ika och jag på "kosläpp". 
Min farfar var bonde så jag har sett kossornas glädje över att släppas ut på grönbete förut. För Ika var det första gången.
 
Här kommer kvigorna, födda förra året, på väg mot grönt gräs
 
När de väl kom fram till det gröna blev de konfunderade och gjorde ett kort stopp.
 
Efter att ha luktat och smakat på delikatesserna var det full fart framåt mot hagen.
 
 Glädjeskutt.
 
Visst är väl våren en glad, ljus och underbar tid.
Som jag saknat årstider!!!!
 

Kommentarer:

1 Ama de casa:

Härligt att se glädjen! Nu är det väl vår på riktigt då :-)

Ha en fin första maj!

Svar: Ja, deras glädje går inte att ta miste på. Tänk att behöva stå inomhus i en lada i flera månader, klart de älskar att komma ut.
Anette

2 Ditte:

Vad roligt! Ja, kosläpp då är det verkligen vår. Kan förstå kornas glädje över att komma ut och få se dagens ljus efter en lång tid inomhus.

Svar: Det är härligt att se den glädjen, inget fejk där.
Anette

3 Ditte:

Testar för det verkar vara något fel när jag kommenterar. Har sett att ditt kommentatarsfält ser annorlunda ut nu mot tidigare.

Svar: Från den här kommentaren funkar länken utmärkt.
Anette

4 Emma, Sol som sol?:

Det där har jag hört talas om, att det ska vara en upplevelse att se dem!

Svar: Man blir själv väldigt glad när de glädjeskuttar.
Anette

5 Lena i Wales:

Ser att du öppnat ny blogg! Vad trevligt!
Har försökt att kommentera på din andra blogg, men det gick inte, något var tokigt eller så gjorde jag något fel. Denna blogg verkar lättare för kommentarer.
Kosläpp, vad kul!

Kommentera här: