Lagt rabarber på rabarbern

Maken fick detta stånd (!!! heter det så?) för säkert tio år sedan och om jag får säga vad jag tycker så ser det ynkligt ut. Nu gäller det att gödsla och rensa bort ogräs för rabarberpaj, det vill vi ha, eller hur Ika? Yngsta dottern är en stor pajälskare och hennes storasyster är inte mycket sämre.
Nu har jag skördat av makens fina stänger och paj ska det bli.
 
På jobbet har det härjat en trist infektion men jag har klarat mig och är än så länge frisk som en nötkärna.
 
Kanske tack vare mina ingefärsshots.
Jag började med dem efter ett par tråkiga infektioner i Bangkok och varför sluta med något som verkar främja min hälsa?
 
Kolla in de här godingarna från frukosten på morgonfikat häromdagen.
Färgglatt, gott och nyttigt. De borde väl stärka immunförsvaret.
 

Kommentarer:

1 Anette:

Nu funkar kommentarsfältet igen 👏😊

2 Ama de casa:

Vi hade bautastora stånd (om det nu heter så ;-) ) med rabarber i Sollentuna :-)

Den där frukosthutten såg väldans god ut! :-)

Svar: Med hjälp av lite gödsel och omvårdnad så hoppas jag att våra rabarber också blir bautastora.
Anette

3 Emma, Sol som sol?:

Åh! Rabarber! Vi hade fem meter med rabarberplantor i Rosersberg. Det blev lite väl mycket men dagis, skola och arbetskompisar tog gärna emot.

Jag brukar göra Lyngby Rabarberpaj, den är så himla god. Du får säga till om du vill ha recept, skicka mig ett mail eller så.

Ha en härlig helg!

Svar: Klart jag vill ha ditt recept, behöver förnya mig lite när det gäller det mesta i matlagningsväg. Har ju mest ätit ute de senaste fem åren 😉
Anette

4 Biggeros:

Jag förknippar allt bra med rabarber. Det spelar ingen roll i villket stånd. Ha det bäst🤗

Svar: Hahaha, ja rabarber är gott.
Anette

5 Ditte:

Visst är rabarber gott! Och särskilt nu på våren då de inte blivit trådiga. Rabarbersaft, rabarberkräm och rabarberpaj är så gott och hör den svenska sena våren och försommaren till.
Och ingefära i alla former tror jag absolut på efter våra år i Peking.
Bärkompositionen från ert mogonfika ser ljuvligt god ut. Och väldigt vacke är den också.

Svar: Ingefära fortsätter jag också med, har liksom blivit en vana. Frukosten var nyttig, vacker och god.
Anette

Kommentera här: