Jag fortsätter traggla

Sedan några veckor tillbaka är maken och jag medlemmar i Landeryds Golfklubb. Landeryd ligger bara fem minuters bilfärd hemifrån och det föll sig naturligt att det skulle bli vår klubb. Vi har tre 18-håls banor, en korthålsbana och en 9-hålsbana som ingår i vårt medlemsskap. 
När man väl köpt sin utrustning och sin spelrätt är det faktiskt en billig sport. 
Jag har inte spelat särskilt bra sen jag kom hem, inte ens nu när mina egna klubbor är på plats, men kul är det.
Motion, frisk luft kombinerat med social samvaro är väldigt trevligt.
 
I dag spelade maken och jag på den södra banan, vädret var på topp och vi fick en mysig dag tillsammans innan han for till andra sidan jorden.
 
Redan på torsdagkväll, efter jobbet, är det dags för ett nytt försök. 
Då tillsammans med goda vänner, vi hinner bara med 9 hål vid den tiden men det blir bra träning och det behövs. Mitt handicap är numera 31 men så bra har jag inte spelat sen jag kom hem.
Trägen vinner och skam den som ger sig!!!!
 

Kommentarer:

1 Ditte:

Vad trevligt att ni blivit medlemmar här och då blir det mer av att ni kommer ut och spelar. Fint att du och maken hann med en runda innan han reste vidare.
Och visst kommer du att sänka ditt handicap.
Lycka till.

Svar: Ja, man kan ju alltid hoppas, tack för support.
Anette

2 Ama de casa:

Duktigt tragglat av dig! :-)
Här är det väldigt många som spelar golf. Jag har dock aldrig vågat börja - det verkar väldigt beroendeframkallande ;-)

Svar: Visst är det beroendeframkallande 😊Själv är jag glad att jag gav det en chans.
Anette

3 Emma, Sol som sol?:

Ser ut att vara en fin plats, bra att ni kommit igång igen!

Svar: Det är fina banor och väldigt välskötta. En fröjd att gå där 😊
Anette

Kommentera här: