Så mycket bättre

Tänk så mycket bättre och lättare allt blir när solen tittar fram.
Mars har hittills varit väldigt varierande, vädermässigt. Temperaturen har svängt mellan 10 och -10°C.
Nu hoppas jag att vi slipper mer snö och is, vintern är välkommen tillbaka i december.
 
Själv är jag på benen sedan några dagar och livet rullar på igen.
Mycket utbildningar på jobbet och lite sociala aktiviteter på fritiden, precis som det ska vara.
 
Tulpaner och ranunklar bidrar till vårkänsla.
 
(null)
Ranunklar odlas i mängder runt Sanremo.  Just de här kommer därifrån och såldes i saluhallen i Ventimiglia.
Visst är de vackra?

Dessa små saker ska få flytta till Italien inom kort.
Vi var helt nyligen i vårt favoritland, då var vi på rundresa som turister.
Nu längtar jag så till vår egen plats i Olivetta.
Tanken är att vi ska fira påsk på Cabana, där och då ska det nog vara vår på riktigt.
 
I morgon har maken och jag ett litet jubileum, vi firar då 30 år som äkta makar.
Vi har alltså pärlbröllopsdag i morgon, det ni.
 
 
 

Kommentarer:

1 Ditte:

Skönt att du mår så mycket bättre. Och än bättre med lite trevligheter inom räckhåll.Stort grattis till era 30 år och önskar er ett trevligt firande-
Att det blir en tur till Italien och Cabana i påsk förstår jag piggar upp. Så även det du handlat och som ska med.
Kan tänka mig att det blir fint att möta påsken här i ert paradis.

Svar: Tack 🙏
Vi ser verkligen framemot att tillbringa påsken i Italien. Härligt med lite långledigt igen.
Anette

2 Anna i Portugal:

Grattis till 30 år tillsammans! Älskar ranunklar. Undrar om de skulle trivas här... får läsa på lite. Hoppas ni kommer iväg som tänkt till er lilla plats i solen.

Svar: Tack, tack.
Tyvärr tror jag det kan bli svårt att odla dessa fina knölar, de får tydligen inte torka ut. Det blir rätt mycket vattnande.
Anette

Kommentera här: