Sandal i snö

Hmmm, ingen bra kombo.
Min högerfot som fortfarande ska ha en specialsandal har det lite besvärligt i vintervädret.
Jag får plasta in den för att hålla den varm och torr. Den är ju ganska bred så den liknar nästan en gammaldags snösko.

(null)
Vintern har gjort entré.
 
(null)
Jag var precis ute och sopade av bilen, igen.
Grannen är snäll och skottar, det har jag lite svårt med, maken är på vift igen och kan inte hjälpa till.
 
Jag undrar jag hur det ser ut i morgon bitti när jag ska iväg till jobbet. Förmodligen ligger ett nytt lager på bil och uppfart för det snöar fortfarande.
Det är andra veckan jag jobbar. 
Jag hade inte ro att sitta hemma hela månaden ut så jag har brutit sjukskrivningen. Det funkar bra och jag är nöjd.
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anna i Portugal:

Det verkar jobbigt med kombon snö och sandal, absolut! Vad skönt att du själv kan styra över din sjukskrivning och att det funkar bra! Dålig planering av maken.. han kan ju inte vara ute på vift när du är handikappad ;)

2 Ditte:

Förstår och vet att det är jätteknepigt med denna plastsandal och snö. Och jag förstår till fullo att du vill tillbaka till jobbet. Och det finns ju mycket där du kan utföra.
Fint att du får hjälp av grannarna. Och jag vet ju att det är knepigt när en make är iväg. Men å andra sidan så klarar du dig ju bra på egenhand också. Men visst är det nu knepigare.
Är nog lik dig här och vill och mår bra av att klara mig själv.
God bättring.

Kommentera här: